Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWuttke, Eveline; Seifried, Jürgen
TitelCompetence, teacher competence and professional error competence: an introduction.
QuelleAus: Wuttke, Eveline (Hrsg.); Seifried, Jürgen (Hrsg.): Professional error competence of preservice Teachers. Evaluation and support. Cham: Springer (2017) S. 1-14
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSpringerbriefs in education
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-52647-8; 978-3-319-52649-2
DOI10.1007/978-3-319-52649-2_1
SchlagwörterKompetenz; Motivationsförderung; Berufsschule; Berufsschulunterricht; Fehler; Fehleranalyse; Lehrer; Professionalisierung; Rechnungswesen; Schüler; Kompetenz; Lernfeld; Lehrer; Schüler; Fehler; Fehleranalyse; Fehlerbewertung; Lernprozess; Lernfeld; Rechnungswesen; Professionalisierung; Berufsschule; Berufsschulunterricht; Kompetenzentwicklung
AbstractIn the context of the impact teachers have on students' learning (teachers matter), there is an increasing interest in teachers' competences, which are seen as an amalgam of professional knowledge, beliefs, motivational orientation, and selfregulation. Following Shulman, professional knowledge in turn comprises content knowledge, pedagogical knowledge and pedagogical content knowledge. In line with these categories of professional teacher knowledge, we define the ability to identify students' errors and the knowledge about typical, domainspecific students' errors as CK, whereas the ability to tailor learning opportunities (errors can be used as learning opportunities), to give adequate feedback and to foster learning from errors is seen as a facet of PCK. Both facets are essential if teachers want to support student learning from errors. In this chapter we define central competence facets and present the state of research on teacher competence, teacher professional competence in general and professional error competence in particular. Furthermore, we describe the German system of vocational education and teacher education and give reasons why our research is situated in the domain of accounting. These general explanations are intended to serve as a basis for all following chapters (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: