Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

AutorenDeane, Neil; Rumlich, Dominik
TitelUsing comics in the classroom - The obvious way of creating a favourable learning environment?
QuelleAus: Eisenmann, Maria (Hrsg.); Hempel, Margit (Hrsg.); Ludwig, Christian (Hrsg.): Medien und Interkulturalität im Fremdsprachenunterricht. Zwischen Autonomie, Kollaboration und Konstruktion. Duisburg: Univ.-Verl. Rhein-Ruhr (2013) S. 183-204
PDF als Volltext  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-942158-76-3; 978-3-942158-77-0
SchlagwörterUnterricht; Didaktik; Bildungsforschung; Fremdsprachiger Spracherwerb; Fremdsprachenkenntnisse; Fremdsprache; Fachdidaktik; Comic; Medien; Literaturunterricht; Sekundarstufe I; Interesse
AbstractResults of research conducted in the field of EFL have generally concluded that the use of authentic materials in the classroom leads to increased motivation and an enjoyable learning environment. The use of comics in this context has also been favourably welcomed as they can provide an entertaining source of input and are easily obtainable. In conclusion, their use in the classroom appears to be an excellent resource for any teacher wishing to support students’ learning through authentic materials. After a brief overview of notions such as authenticity, intercultural learning, learner autonomy, and the theory pertaining to the use of comics in the classroom, this paper seeks to critically evaluate the afore-mentioned conclusion on the basis of a case study with 150 learners, who completed a questionnaire on the use of comics in the language classroom. The results show that the initial assumption on the usefulness of comics is partly invalid since the popularity of comics is strongly related to students’ age and interest, for instance. In our essay, we are going to argue that autonomous language learning could be a practical solution to this dilemma.
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
UpdateNeueintrag 2017-06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code