Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHorstschräer, Julia
TitelEmpirical studies on early and higher education.
QuelleHannover: Technische Informationsbibliothek und Universitätsbibliothek Hannover (TIB) (2012), XVII, 174 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Hannover, Univ., Diss., 2012.
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:gbv:089-6890613230
SchlagwörterBildung; Kompetenz; Empirische Untersuchung; Bildungschance; Bildung; Bildungsreform; Deutschland; Dissertation; Bildungssystem; Bildungssystem; Bildungsreform; Kompetenz; Hochschulbildung; Bologna-Prozess; Frühpädagogik; Schulanfang; Hochschulbildung; Bologna-Prozess; Dissertation; Effekt; Deutschland
AbstractThis thesis studies some of the recent developments within the German education system. The aim is to provide an orientation with respect to the effectiveness and appopriateness of the institutional setting within today's education system. My main interest for the analyses is to evaluate how the institutional setting affects educational chances and choices. The studies focus on the two fringes of formal education: early and higher education. With respect to early education, this thesis studies how school entrance screenings affect the individual and the class composition of competencies at school entry. My research on higher education evaluates recent changes in the higher education sector. First, the implementation of the Bachelor degrees in Germany is studied in order to show whether the restructuring of degrees affected the number of matriculated students and drop-outs. Second, I assess the influence of multidimensional university rankings and an excellence competition on the application behavior of prospective students. Third, I analyze a reform decentralizing university admission to law schools with respect to the efficiency and quality of student-university matching within centralized and decentralized university admission procedures. (Orig.).
Erfasst vonDeutsche Nationalbibliothek, Frankfurt am Main
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: