Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Aukrust, Vibeke Grover (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Learning and cognition in education. |
Quelle | Amsterdam u.a.: Elsevier, Academic Pr. (2011), XII, 272 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-12-381438-3; 978-0-12-381438-8 |
Schlagwörter | Bildung; Wissen; Gender; Aufmerksamkeit; Emotion; Gedächtnis; Intelligenz (Psy); Kognition; Kognitionswissenschaft; Kognitive Entwicklung; Kognitiver Prozess; Metakognition; Problemlösen; Pädagogische Psychologie; Kultureinfluss; Kind; Schule; Entdeckendes Lernen; Kooperatives Lernen; Lernen; Lernforschung; Lerntheorie; Lernumgebung; Forschendes Lernen; Lernmethode; Computerunterstützter Unterricht; Außerschulisches Lernen; Neurowissenschaften; Spracherwerb; Zweitsprache; Lesekompetenz; Lesen; Lesenlernen; Leseverstehen; Schreiben; Muttersprache; Erkenntnistheorie; Lebenslanges Lernen; Handbuch; Nachschlagewerk; Erwachsener; Jugendlicher |
Abstract | The book begins with three chapters that give an overview of cognition, the neuroscience behind cognition and learning, and a cross-cultural perspective on learning and cognition as a basis for understanding some of the later chapters. The book then divides subsequent chapters into themes including cognition and learning theory, recent trends in cognition research, recent trends in learning research, research on the learning of language including reading and writing, and learning in specific contexts and throughout the lifespan. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/4 |