Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

AutorEgodawatte, Gunawardena
TitelA rubric to self-assess and peer-assess mathematical problem solving tasks of college students.
QuelleIn: Acta didactica Napocensia, 3 (2010) 1, S. 75-88
PDF als Volltext  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1504-9922; 2065-1430
SchlagwörterEvaluation; Problemlösen; Zauberwürfel; Mathematikunterricht; Bewertung; Europa; Rumänien
AbstractStudent involvement in their own assessment can add reflection and metacognition to the learning process. Based on this idea, an assessment instrument was developed to self-assess college students' mathematical problem solving tasks. The main objective of this exercise is to improve student learning. The assessment instrument contains three items: student opinion questionnaire, an analytic evaluation rubric, and a self assessment schedule. A peer assessment component was also included in the assessment process to gain more accuracy. The rubric will serve three main purposes. First, students can use the rubric as a learning tool. Second, it will serve as a teaching tool for teachers. Third, it can be used as an assessment tool. However, the whole purpose is to improve student learning rather than providing them with a letter grade. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Acta didactica Napocensia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code