Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Feeney, Stephanie (Hrsg.); Galper, Alice (Hrsg.); Seefeldt, Carol (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Continuing issues in early childhood education. 3rd ed. |
Quelle | Upper Saddle River, NJ u.a.: Pearson Merrill (2009), XXVIII, 420 S. |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-13-234098-4; 978-0-13-234098-4 |
Schlagwörter | Evaluation; Entwicklungsphase; Entwicklungspsychologie; Frühe Kindheit; Familie; Bildungspolitik; Entwicklungspsychologie; Ethik; Familie; Kindergarten; Kindertagesstätte; Kleinkind; Lehrerfortbildung; Qualität; Vorschulerziehung; Entwicklungsphase; Evaluation; USA; Bildungspolitik; Frühförderung; Differenzierung; Schulerfolg; Leistungsmessung; Zukunftserwartung; Betreuung; Kleinkind; Kindergarten; Kindertagesstätte; Frühförderung; Vorschulerziehung; Lehrerfortbildung; Schulerfolg; Bildungsprogramm; Differenzierung; Ethik; Betreuung; Leistungsmessung; Qualität; Zukunftserwartung; USA |
Abstract | [This revised text] gives readers new insights into what is happening in early childhood education and enhances their ability to articulate the needs of young children and the nature of the field. Eight sections are each guided by questions such as "Who is responsible for the care and education of young children?" and "How can we meet the needs of all young children?" and provide context for topical chapters within each section. Contributed by experts in the field, the chapters provide background, impart timely knowledge and research about the subject, examine current issues, offer strategies and explore prospects for the future. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/4 |