Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Bracken, Bruce A. (Hrsg.); Nagle, Richard (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Psychoeducational assessment of preschool children. 4th ed. |
Quelle | Mahwah, NJ u.a.: Lawrence Erlbaum Associates (2007), X, 488 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-8058-5263-8; 978-0-8058-5263-9 |
Schlagwörter | Anpassung; Fertigkeit; Fähigkeit; Kognitive Entwicklung; Kommunikation; Motorische Entwicklung; Verhalten; Diagnostik; Intelligenztest; Test; Testdurchführung; Soziale Entwicklung; Familienbeziehungen; Kind; Kleinkind; Vorschule; Spiel; Lernumgebung; Sprechfertigkeit; Sprachfertigkeit; Neuropsychologie; Bewertung; USA |
Abstract | This fourth edition of Psychoeducational Assessment of Preschool Children continues the mission of its predecessors - to provide both academics and practitioners with a comprehensive and up-to-date guide to the assessment of young children. Long recognized as the standard text and reference in its field, it is organized into four sections: Foundations; Ecological Assessment; Assessment of Cognitive Abilities; and Assessment of Specific Abilities. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/4 |