Literaturnachweis - Detailanzeige
| Sonst. Personen | Eid, Michael (Hrsg.) |
|---|---|
| Titel | Handbook of multimethod measurement in psychology. |
| Quelle | Washington, DC: American Psychological Association (2006), XIV, 553 S. |
| Beigaben | grafische Darstellungen; Literaturangaben S. 465-519 |
| Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente |
| Sprache | englisch |
| Dokumenttyp | gedruckt; Monografie |
| ISBN | 1-59147-318-7; 978-1-59147-318-3 |
| Schlagwörter | Beobachtung; Empirische Untersuchung; Forschung; Längsschnittuntersuchung; Mehrebenenanalyse; Methode; Psychologische Forschung; Organisationspsychologie; Emotion; Entwicklungspsychologie; Experimentelle Psychologie; Gedächtnis; Industriepsychologie; Klinische Psychologie; Kognitionspsychologie; Persönlichkeit; Psychologie; Psychologische Statistik; Pädagogische Psychologie; Selbsteinschätzung; Selbstkonzept; Sozialpsychologie; Eignungstest; Itemanalyse; Psychometrie; Test; Testmethodik; Testverfahren; Computer; Hirnforschung; Biochemie; Textanalyse; Gesundheit; Datenanalyse; Messung; Messverfahren; Neurophysiologie; Analyse; Beurteilung; Bewertung; Handbuch; Modell; Nachschlagewerk; Internet |
| Abstract | This handbook is an "integrative guide to theoretical, methodological, and applied aspects of multimethod measurement in psychological research. ... Contributors give detailed explanations about exactly what has to be considered when conducting a multimethod study, what the strength of the convergent validity and method-specificity in different areas of research is, and what methods should be selected for proving validity in specific research contexts. The authors discuss theoretical concepts, then lay out the most important measurement tools - including, among many others, global self-assessment, informant assessment, observational methods, and nonreactive methods - followed by statistical models for analyzing multitrait-multimethod data. Contributors also explore applications of multimethod research in different areas of psychology as well as broader perspectives on the meaning and purpose of multimethod approaches." (DIPF/Orig./av). |
| Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
| Update | 2007/4 |