Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelEducation policy analysis.
2003.
QuelleParis: OECD (2003), 111 S.Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN92-64-10455-0
SchlagwörterFührung; Chancengleichheit; Autonomie; Gleichstellung; Bildungspolitik; Bildungsplanung; Bildungsökonomie; Schule; Beratung; Leistungsbeurteilung; Arbeitslehre; Bildungsinvestition; Finanzierung; Investition; Nachhaltige Entwicklung; Qualitätsmanagement; Berufslaufbahn; Berufsberatung; Hochschulbildung; Hochschulverwaltung; Hochschule; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Sonderpädagogik; Sonderschule; Integration; Reform; Behinderter; Erwachsener; Belgien; Deutschland; Dänemark; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Irland; Italien; Japan; Kanada; Korea, Republik; Neuseeland; Niederlande; Norwegen; OECD-Staaten; Portugal; Spanien; USA; Österreich
AbstractImproving the quality of education is a key policy objective in OECD countries. Major education reforms are underway around the world in response to demands to make lifelong learning opportunities available to all. Education Policy Analysis provides an opportunity to reflect on, and learn from, this rich international experience. The 2003 edition contains state-of-the-art reviews of policy issues and international developments in: 1. the ways that countries define students with disabilities, learning difficulties and disadvantages, the approaches they are taking to meet those needs, and what these imply for debates about equity and inclusion; 2. new approaches to career guidance, for both young people and adults, that facilitate lifelong learning by developing career management skills over the lifespan; 3. the profound changes underway in the objectives and clientele of higher education, and what these imply for the way higher education is financed and governed; and 4. policy options for making sure that investments in adult lifelong learning - by individuals, governments and enterprises - pay off and are sustainable over the long term. The 2003 edition also includes, for the first time, a summary of major education policy changes across a wide range of fields in OECD countries. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: