Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlderman, Harold; Kim, Jooseop; Orazem, Peter F.
TitelDesign, evaluation, and sustainability of private schools for the poor.
The Pakistan urban and rural fellowship school experiments.
QuelleIn: Economics of education review, 22 (2003) 3, S. 265-274Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 8; Tabellen 4; Grafiken 1
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-7757
DOI10.1016/S0272-7757(02)00051-1
SchlagwörterEvaluation; Mädchenbildung; Armut; Ausbildungsförderung; Effizienz; Ländlicher Raum; Mädchen; Mädchenbildung; Stadt; Evaluation; Pakistan; Pilotprojekt; Privatschule; Privatschule; Ländlicher Raum; Stadt; Armut; Nachhaltige Entwicklung; Ausbildungsförderung; Finanzielle Beihilfe; Effizienz; Mädchen; Pakistan
AbstractBalochistan Province of Pakistan initiated two pilot programs attempting to induce the creation of private schools for poor girls. Randomized assignment to treatment and control groups are used to measure program effectiveness. The pilot schools were successful in urban areas, but relative failures in rural areas. Urban schools benefited from larger supplies of children not served by government schools, better availability of teachers, and more educated parents with higher incomes. Use of experienced school operators in the urban pilot was another critical difference. All urban schools appear self-sustaining or else require a modest subsidy, whereas only one rural school may survive as a private school. These pilots show that private schools may offer a viable alternative supply of educational services to poor urban neighborhoods in developing countries. However, they are not likely to offer solutions to undersupply of educational services to rural areas. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Economics of education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: