Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | De Florio-Hansen, Inez |
---|---|
Titel | 'Learning Awareness' als Teil von 'Language Awareness'. Zur Sprachbewußtheit von Lehramtsstudierenden. |
Quelle | In: Fremdsprachen lehren und lernen, 26 (1997), S. 144-155 |
Beigaben | Anmerkungen |
Sprache | deutsch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0932-6936 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Lehrerausbildung; Lerntheorie; Didaktische Grundlageninformation; Grammatikalische Kompetenz; Sprachbewusstsein; Sprachkompetenz; Fremdsprachenunterricht; Fremdsprachiger Spracherwerb; Zweitsprachenerwerbsforschung |
Abstract | It is true that there is no clear evidence of a positive correlation between language awareness and language competence. However, much can be said in favour of the hypothesis that insights into language phenomena can lead to improved language performance. This paper presents a view of language awareness with respect to learner strategies and learner autonomy, for which a link with improved language competence is pedagogically plausible and empirically testable. Based on the results of current research, it is argued that a specific type of training, based on this view of language awareness, is particularly advantageous for foreign language teacher trainees. (Verlag). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 1999_(CD) |