Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche
Am Samstag, dem 8.11.2025, wird das Fachportal Pädagogik wegen Wartungsarbeiten zwischen 4 und 10 Uhr nicht erreichbar sein. Wir bitten um Entschuldigung.

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLazarides, Rebecca; Buchholz, Janine
TitelStudent-perceived teaching quality.
How is it related to different achievement emotions in mathematics classrooms?
QuelleIn: Learning and instruction, (2019) 61, S. 45-59Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0959-4752; 1873-3263
DOI10.1016/j.learninstruc.2019.01.001
SchlagwörterForschungsergebnis; Angst; Emotion; Freude; Wohlbefinden; Schuljahr 09; Schuljahr 10; Lehrer; Schulleistung; Langeweile; Unterrichtsqualität; Mathematikunterricht; PISA (Programme for International Student Assessment)
AbstractAchievement emotions are important prerequisites for academic outcomes and well-being, yet little is known about their relation to teaching quality. This study examines the relation between student-perceived teaching quality in mathematics classrooms in grade 9 and enjoyment, anxiety, and boredom in grade 10, at both the student and classroom levels. The original data set included 6020 students who participated in the German national extension of the Programme for International Student Assessment (PISA). Multilevel regression analyses showed that teacher support and classroom management were negatively related to student-level anxiety and boredom. Teacher support was positively related to enjoyment and negatively related to anxiety at the classroom level. Cognitive activation was positively related to enjoyment and negatively related to boredom at the classroom level. Classroom management was negatively related to classroom-level boredom. These results provide insight into differential classroom processes regarding the role of teaching quality in various aspects of student achievement emotions (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and instruction" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: