Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDirks, Nicholas B.
TitelCity of intellect.
The uses and abuses of the university.
QuelleCambridge: Cambridge University Press (2024), xxix, 358 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-1-009-39443-7; 978-1-009-39445-1; 978-1-009-39446-8
DOI10.1017/9781009394437
SchlagwörterPädagogische Anthropologie; Bildungsmanagement; Philosophie; Hochschule; Berkeley; USA
AbstractDuring his four years as the tenth Chancellor of Berkeley (2013-17), Nicholas B. Dirks was confronted by crises arguably more challenging than those faced by any other college administrator in the contemporary period. This thoughtfully candid book, emerging from deep reflection on his turbulent time in office, offers not just a gripping insider's account of the febrile politics of his time as Berkeley's leader, but also decades of nuanced reflection on the university's true meaning (at its best, to be an aspirational 'city of intellect'). Dirks wrestles with some of the most urgent questions with which educational leaders are presently having to engage: including topics such as free speech and campus safe spaces, the humanities' contested future, and the real cost and value of liberal arts learning. His visionary intervention - part autobiography, part practical manifesto - is a passionate cri de coeur for structural changes in higher education that are both significant and profound.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: