Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCamarero Garcia, Sebastian
InstitutionZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
TitelInequality of educational opportunities and the role of learning intensity.
QuelleMannheim: ZEW (2020), i, 70 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheZEW Discussion paper. 18-021
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen; Abbildungen; Anhang
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildungschance; Bildungsreform; Elternmitwirkung; Schüler; Schülerleistung; Lernpensum; Lernvoraussetzungen; Nachhilfeunterricht; Lesen; Mathematik; Naturwissenschaften; Ungleichheit; PISA (Programme for International Student Assessment); Deutschland
AbstractOver the 2000s, many federal states in Germany shortened the duration of secondary school by one year while keeping the curriculum unchanged. The quasi-experimental variation arising from the staggered introduction of this reform allows me to identify the causal effect of increased learning intensity, the ratio of curricular content covered per year, on Inequality of Educational Opportunity (IEOp), the share in educational outcome variance explained by predetermined circumstances beyond a student's control. Findings show that higher learning intensity aggravated IEOp due to parental resources becoming more important through support opportunities like private tuition, adapting to an intensified educational process. The effect is stronger for mathematics/science than for reading, implying the existence of subject-dependent curricular flexibilities. My findings underscore the importance of accounting for distributional consequences when evaluating reforms aimed at increasing educational efficiency and point to the role of learning intensity for explaining changes in educational opportunities influencing social mobility. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: