Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHorobeanu, Georgiana; Zarcu, Georgiana; Irod, Roxana
TitelGender Equality from International Commitments to National Realities - the Case of Romania.
QuelleIn: Perspective politice, 16 (2023) 1-2, S. 85-105
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2065-8907
DOI10.25019/perspol/23.16.6
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-91546-8
SchlagwörterBildung; Gleichstellung; Gerechtigkeit; Gleichstellungspolitik; Nachhaltige Entwicklung; Ausbildungssystem; Geschlechtsspezifik; Rumänien
AbstractIn this paper, we will look over some of the most important and widely spread international commitments in terms of achieving gender equality and empowering women such as the Beijing Declaration and Platform for Action, the 2030 Agenda for Sustainable Development and the Istanbul Convention, with a particular focus pointed towards the issues in implementing these ground-breaking gender equality treaties and initiatives. The paper offers an overview of the way a specific state, Romania, manages to implement these kinds of commitments in general terms, if and how the Romanian Government has succeeded in implementing the legislative packages necessary for the harmonisation of the national legislation with the international commitments taken by the government, what statistic position among European countries does Romania occupy in terms of gender equality and what are the recommendations provided by the United Nations for dealing with Romania's gender equality issues. Lastly, a more in detail examination of the current framework used to teach gender equality in the national education system will be provided, touching on subjects such as gender balance among education staff, the cognitive, socio-emotional and behavioural learning objectives set by UNESCO and how they apply to gender to gender issues in the school curriculum for all ages in Romania.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Perspective politice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: