Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSibley, Leonie; Fiorella, Logan; Lachner, Andreas
TitelIt's better when I see it: Students benefit more from open-book than closed-book teaching.
Gefälligkeitsübersetzung: Es ist besser, wenn ich es sehe: Studierende profitieren mehr vom Unterrichten mit offenem Buch als vom Unterrichten mit geschlossenem Buch.
QuelleIn: Applied cognitive psychology, 36 (2022) 6, S. 1347-1355
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0888-4080; 1099-0720
DOI10.1002/acp.4017
SchlagwörterWissen; Gedächtnis; Testverhalten; Lernerfolg; Wissenstransfer; Lehrmethode; Lernmethode; Mensch; Bachelor-Studiengang; Kapazität; Student; Informationsverarbeitung
AbstractTeaching previously learned contents to (fictitious) peers is regarded as a beneficial activity that aids learning. However, it is still an open question which cognitive mechanism (generating versus retrieving information) account for this learning-by-teaching effect. To examine the role of retrieval during generative processing while learning-by-teaching, we conducted an experiment. After a learning phase about the human respiratory system, university students (N = 108) either taught the learned contents with (open-book teaching) or without (closed-book teaching) access to the learning material. Students in the control group restudied the contents. Results indicated that teaching was not more beneficial than restudying regarding students' learning outcome (i.e., retention, drawing knowledge, transfer knowledge). However, open-book teaching was more effective than closed-book teaching regarding students' retention. This effect was mediated by the richness (i.e., number of concepts) and completeness of students' explanations. The findings suggest that retrieval failure may constrain potential effects of closed-book explaining. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied cognitive psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: