Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEllison, Douglas W.; Walton-Fisette, Jennifer
Titel"It's more about building trust".
Physical education teachers' experiences with trauma-informed practices.
Gefälligkeitsübersetzung: "Es geht vor allem um den Aufbau von Vertrauen". Erfahrungen von Sportlehrern mit "Trauma-Informed Practice".
QuelleIn: European physical education review, 28 (2022) 4, S. 906-922Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X221096603
SchlagwörterPsyche; Verhalten; Vertrauen; Lehrer; Lehrer-Schüler-Relation; Schüler; Schulsport; Sportpsychologie; Sportpädagogik; Sportunterricht
AbstractIn schools today, student trauma and toxic stress may impact students' ability to learn. Therefore, this inquiry explored the experiences and knowledge of 27 physical education (PE) teachers in the United States related to trauma and trauma-informed practices. Teachers' experiences were examined through semi-structured interviews informed by the literature. Employing interpretivist philosophical assumptions, data analysis revealed that teachers utilized four general dimensions related to trauma-informed strategies in their gymnasiums: creating a physically safe and emotionally safe space, formulating positive and healthy relationships with students, developing student responsibility, and guiding students toward self-regulation. These strategies aligned with Souers and Hall's (2019) tenets of fostering resilient learners. Although the teachers did not have prior educational experiences with trauma and trauma-informed practices and minimal professional development, they demonstrated what is possible when working with students who experience trauma and/or toxic stress. By fostering resilient learners and engaging in trauma-informed practices, it is conceivable for P-12 students to have positive and inclusive experiences in PE. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: