Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inScharenberg, Swantje
TitelCan the UNESCO award be a facilitator to change the quality in after-school programmes?
Visions for future.
Gefälligkeitsübersetzung: Kann die UNESCO-Auszeichnung dazu beitragen, die Qualität außerschulischer Programme zu verbessern. Visionen für die Zukunft.
QuelleIn: Acta Facultatis Educationis Physicae Universitatis Comenianae, 62 (2022) 2, S. 178-190
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0520-7371; 2585-8777
DOI10.2478/afepuc-2022-0016
SchlagwörterSchulprogramm; Ganztagsschule; Gesundheitsförderung; Kinder- und Jugendsport; Sportförderung; Sportsoziologie; Institution; UNESCO (Organisation der Vereinten Nationen für Bildung, Wissenschaft, Kultur und Kommunikation)
AbstractIn April 2021 the "common welfare oriented sports club culture" has been awarded by German UNESCO intangible cultural heritage (ICH). To maintain this award, there has to be a future vision for the immaterial cultural heritage in terms of inclusive, equal opportunity, high-quality education. In Germany, sports clubs cooperate with (primary) schools in after-school programmes, often organized by the school (ASPO). However, offers of sports clubs are understood as offers for pastime and day-care, on the contrary, offers of other partner of cooperation are regarded as offers of education. During Corona crises grassroots sports in Germany was forbidden and more than that, ASPO and PE were cancelled immediately, with consequences e.g. for common welfare and health. "Existing concepts no longer work!" (Pühse, oral comment Bratislava 2021). P.E. teachers experimented with homework, but failed. However, exercise instructors and coaches came up with new motivating ideas and sports clubs seem to take over the role of high-quality education. Can the UNESCO award be part of a creative change not only for sports club culture but also for ASPO and excessively so to understanding PE in its multi-perspective? Let's finally consider it in a future workshop, based on scenario, which reflects the relevant developments. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Acta Facultatis Educationis Physicae Universitatis Comenianae" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: