Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKeynes, Matilda (Hrsg.); Åström Elmersjö, Henrik (Hrsg.); Lindmark, Daniel (Hrsg.); Norlin, Björn (Hrsg.)
TitelHistorical justice and history education.
QuelleCham: Palgrave Macmillan (2021), xxii, 435 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen 14
ZusatzinformationKlappentext
Zusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-70411-7; 978-3-030-70412-4; 978-3-030-70413-1; 978-3-030-70414-8
DOI10.1007/978-3-030-70412-4
SchlagwörterBildungspolitik; Curriculum; Schulbuch; Geschichte (Histor); Geschichtsunterricht; Gerechtigkeit; Aufsatzsammlung
AbstractThis book explores how the expectations of historical justice movements and processes are understood within educational contexts, particularly history education. In recent years, movements for historical justice have gained global momentum and prominence as the focus on righting wrongs from the past has become a feature of contemporary politics. This imperative has manifested in globally diverse contexts including societies emerging from recent, violent conflict, but also established democracies which are increasingly compelled to address the legacies of colonialism, slavery, genocides, and war crimes, as well as other forms of protracted discord. This book examines historical justice from an educational perspective, exploring the myriad ways that education is understood as a site of historical injustice, as well as a mechanism for redress. The editors and contributors analyse the role of history education in processes of historical justice broadly, exploring educational sites, policies, media, and materials. This edited collection is a unique and important touchstone volume for scholars, policy-makers, practitioners, and teachers that can guide future research, policy, and practice in the fields of historical justice, human rights and history education.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: