Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZajda, Joseph I.
TitelDiscourses of globalisation, and the politics of history school textbooks.
QuelleCham: Springer International Publishing AG (2022), XX, 150 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheGlobalisation, Comparative Education and Policy Research. 32
BeigabenLiteraturangaben S. 113-143
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-031-05858-5; 978-3-031-05859-2; 978-3-031-05860-8; 978-3-031-05861-5
DOI10.1007/978-3-031-05859-2
SchlagwörterIdeologie; Kulturelle Identität; Bildungsreform; Schulbuch; Geschichtsbild; Geschichtsunterricht; Nationenbildung; Staat; Globalisierung; Narration; Russland
AbstractThis book focuses on discourses of the politics of history education and history textbooks. It offers a new insight into understanding of the nexus between ideology, the state, and nation-building, as depicted in history education and school textbooks. It especially focuses on the interpretation of social and political change, significant events, looking for possible biases and omissions, leadership and the contribution of key individuals, and continuities. The book discusses various aspects of historical narratives, and some selected key events in defining identity and nation-building. It considers the role of historiography in dominant historical narratives. It analyses history education, in both local and global settings, and its significance in promoting values education and intercultural and global understanding. It is argued that historical narratives add pedagogies, grounded in constructivist, metacognitive and transformational paradigms, have the power to engage the learner in significant and meaningful learning experiences, informed by multiple discourses of our historical narratives and those of other nations.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: