Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Paraskeva, João M. (Hrsg.); Schubert, Wiliam H. (Vorw.) |
---|---|
Titel | The curriculum. A new comprehensive reader. |
Quelle | New York; Berlin: Peter Lang (2023), XXXIV, 978 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-1-4331-9538-9; 978-1-4331-9539-6; 978-1-4331-9540-2 |
DOI | 10.3726/b19773 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Bildungspolitik; Curriculum; Curriculumentwicklung; Internationalisierung; USA |
Abstract | The volume provides crucial approaches from leading educators, curriculum theorists, and pedagogues since the emergence of curriculum as a field of studies. It underlines the wrangles within and beyond hegemonic and counter-hegemonic curriculum inquiry exploring the advances, accomplishments, and frustrations of a particular radical critical river of intellectuals-what Paraskeva calls the "generation of utopia"-in the struggle for a just society. |
Erfasst von | Leibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig |
Update | 2024/1 |