Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPoort, Irene; Jansen, Ellen; Hofman, Adriaan
TitelCultural Intelligence and Openness to Experiences Pave the Way for Cognitive Engagement in Intercultural Group Work.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 27 (2023) 2, S. 277-297Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
DOI10.1177/10283153211042091
SchlagwörterKognition; Personalität; Interkulturelle Kompetenz; Gruppenarbeit; Sprachkompetenz; Internationalisierung; Hochschulbildung; Kanada; Niederlande
AbstractTo prepare students for an increasingly globalized world, intercultural group work (IGW) holds promise as a pedagogical tool, because it may help them develop intercultural competence and second-language proficiency. These skills also are needed to complete the discipline-specific aspects of group work successfully. This study investigates the extent to which cultural intelligence (CQ), English language proficiency, and personality contribute to students' cognitive engagement in IGW. A questionnaire was completed by 846 students from six universities in the Netherlands and Canada. Structural equation modeling analyses revealed that CQ and the personality trait of openness are the strongest predictors of cognitive engagement. English language proficiency is a relatively weak predictor. The development of CQ thus should be actively promoted to enhance students' cognitive engagement in IGW. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: