Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZajac, Tomasz; Magda, Iga; Bozykowski, M.; Chlon-Dominczak, Agnieszka; Jasinski, M.
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelGender Pay Gaps across STEM Fields of Study.
Gefälligkeitsübersetzung: Geschlechtsspezifische Lohnunterschiede in MINT-Berufen.
QuelleBonn (2023), 31 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIZA discussion paper / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit. 16613
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterFrau; Informatik; Mathematik; Naturwissenschaften; Einkommensunterschied; Erwerbstätigkeit; Beruf; Beschäftigungsdauer; Lohndiskriminierung; Technischer Beruf; Studienwahl; Arbeitspapier; Auswirkung; Geschlechtsspezifik; Hochschulabsolvent; Polen
Abstract"Gender pay gaps in earnings are well-documented in the literature. However, new factors contributing to women's lower earnings have emerged and remain under-researched. Educational choices are among them. We use a rich administrative dataset from Poland, a Central Eastern European country with high tertiary education enrolment and high female employment rates among young women, to study gender pay gaps among tertiary education graduates with degrees in different fields of study while paying particular attention to STEM fields graduates (science, technology, engineering, and mathematics). We find that already in the first year after graduation, women earn over 20% less than men. This gap widens over time. We also find significant variation across different STEM fields both in the size of the gender pay gap and in how it changes over time. The gap is largest among mathematics graduates, at over 25%; while it does not exceed 3% among chemical and Earth sciences graduates. As these differences narrow only slightly within the first four years of graduates' working careers, policymakers' efforts to increase the number of women earning STEM degrees may not be enough to achieve gender pay equality." The study refers to the period 2014-2018. (Author's abstract, IAB-Doku)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: