Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFleck, Lara; Somers, Melline; Stolp, Tom; Groot, Wim; Merode, Frits van; Vries, Ralph de
InstitutionGraduate School of Business and Economics
TitelThe Effectiveness of Interventions to Increase Employment in Education and Healthcare: A Systematic Literature Review.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Wirksamkeit von Interventionen zur Steigerung der Beschäftigung im Bildungs- und Gesundheitswesen: Eine systematische Literaturübersicht.
QuelleMaastricht (2023), 50 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheGSBE research memoranda. 10/2023
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.26481/umagsb.2023010
SchlagwörterFührungsstil; Stressbewältigung; Bildungssystem; Schulleitung; Lehrer; Erfolgskontrolle; Mentoring; Gesundheitswesen; Arbeitspolitik; Industriestaat; Anreizsystem; Arbeitsbedingungen; Betriebsklima; Personalpolitik; Ökonomische Determinanten; Arbeitskräftemangel; Arbeitsmarkt; Arbeitsmarktpolitik; Berufsausstieg; Berufswechsel; Arbeitsförderungsmaßnahme; Berufswahl; On-the-Job-Training; Fachkraft; Krankenschwester; Weiterbildungsförderung; Arbeitspapier; Leistungsanreiz; Berufsanfänger; USA
Abstract"Both the healthcare and education sector suffer from considerable staff shortages. In the healthcare sector, shortages are particularly prominent for nurses, while the education sector experiences significant teacher shortages. In this systematic literature review, we examine the effectiveness of interventions and policies to reduce staff shortages in healthcare and education in high income countries. We focus our analysis on studies that apply research designs that allow for causal inference to inform policymakers about the effectiveness of interventions. In total, we include 85 studies that meet our inclusion criteria. Out of these studies, 71 studies focus on teachers and 14 on nurses. Interestingly, 72 of the retrieved studies were conducted in the US. T he majority of studies examine the impact of financial incentives and a large share of these studies report positive effects on teacher employment. Moreover, different types of interventions that invest in workers' human capital show predominantly positive effects on employment. Interventions that equip nurses with skills to better cope with the stressors of their profession seem to be particularly effective. The same holds for policies that increase the scope of practice for nurses. Finally, effective school leaders show to be better capable of retaining (high quality) teachers." The study refers to the period 2010-2022. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: