Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoscigno, Vincent J.; Lee, Elizabeth M.; Hurst, Allison L.; Brady, David; King, Colby R.; Abraham Jack, Anthony; Delaney, Kevin J.; McDermott, Monica; Muñoz, José; Johnson, Wendi
TitelMobility and Inequality in the Professoriate.
How and Why First-Generation and Working-Class Backgrounds Matter.
Gefälligkeitsübersetzung: Mobilität und Ungleichheit in der Professorenschaft: Wie und warum der Hintergrund der ersten Generation und der Arbeiterklasse eine Rolle spielt.
QuelleIn: Socius : sociological research for a dynamic world, (2023) 9, S. 1-30
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2378-0231
DOI10.1177/23780231231181859
SchlagwörterBildungsmobilität; Soziale Ungleichheit; Soziale Herkunft; Soziale Mobilität; Kind; Arbeiter; Arbeiterklasse; Migrationshintergrund; Berufsprestige; Studium; Hochschullehrer; Studienortwahl; Soziologie; Akademiker; Auswirkung; Geschlechtsspezifik; RACE; USA
Abstract"Social science research has long recognized the relevance of socioeconomic background for mobility and inequality. In this article we interrogate how and why working-class and first-generation backgrounds are especially meaningful and take as our case in point the professoriate and the discipline of sociology, ? i.e., a field that intellectually prioritizes attention to group inequality and that arguably offers a conservative empirical test compared to other academic fields. Our analyses, which draw on unique survey items and open-ended qualitative materials from nearly 1,000 academic sociologists, reveal significant background divergences in academic job attainment, tied partly to educational background. Moreover, and especially unique and important, findings demonstrate significant consequences across several dimensions of inequality including compensation and economic precarity, professional visibility, and isolation at departmental, college or university, and professional levels. We conclude by highlighting how our discussion and results contribute in important ways to broader sociological concerns surrounding mobility, group disadvantage, and social closure." The study refers to the period 2019-2019. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Socius : sociological research for a dynamic world" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: