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Autor/inn/enDusdal, Jennifer; Fernandez, Frank
Sonst. PersonenFernandez, Frank (Mitarb.); Ramon, Elizabeth J. (Mitarb.)
TitelExamining Gender (In)Equality in German Engineering.
Considering the Importance of Interest, Perceptions, and Choice.
Gefälligkeitsübersetzung: Untersuchung der (Un-)Gleichstellung der Geschlechter im deutschen Ingenieurwesen : Berücksichtigung der Bedeutung von Interessen, Wahrnehmungen und Wahlmöglichkeiten.
QuelleAus: Ro, Hyun Kyoung (Hrsg.): Gender Equity in STEM in Higher Education. Milton: Taylor & Francis Group (2021) S. 121-139
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ReiheRoutledge Research in STEM Education Series
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-367-51293-4; 978-1-000-42679-3
SchlagwörterFrau; Frauenförderung; Informatik; Mathematik; Ingenieurwissenschaft; Naturwissenschaften; Einkommensunterschied; Gleichstellungspolitik; Beruf; Berufsorientierung; Technischer Beruf; Studienwahl; Einflussfaktor; Geschlechterverteilung; Geschlechtsspezifik; Quote; Institution; Deutschland
Abstract"Germany leads Europe in producing and publishing STEM scholarship. We consider how Germany's higher education prepares its STEM workforce with a focus on ways gender inequality persists in undergraduate engineering education. In this chapter, we analyze panel data from the German Centre for Higher Education Research and Science Studies (DZHW) to examine the interests, perceptions, and choices of women who ultimately decide not to study engineering. We identify reasons why women may choose not to pursue engineering education and offer implications for recruiting women into engineering. Finally, we highlight promising policies and practices to attract women into STEM and retain them." The study refers to the period 2008-2013. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2024/1
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