Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMaurer, Markus
TitelThe limits of reforming access to vocational qualifications: the slow expansion of recognition of prior learning (RPL) in Sweden and Switzerland.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Grenzen der Reform des Zugangs zu beruflichen Qualifikationen: die langsame Ausweitung der Anerkennung früherer Lernleistungen (RPL) in Schweden und der Schweiz.
QuelleIn: Journal of vocational education & training, 75 (2023) 3, S. 543-563Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1747-5090
DOI10.1080/13636820.2021.1904438
SchlagwörterBildungsexpansion; Bildungspolitik; Lernerfolg; Gesundheitswesen; Berufsbildung; Berufliche Qualifikation; Berufsbildungssystem; Sozialwesen; Internationaler Vergleich; Anrechnung; Einflussfaktor; Institution; Schweden; Schweiz
Abstract"This article analyses the development and implementation of policies that aim at improving the 'recognition of prior learning' (RPL) in the vocational education and training (VET) systems of Sweden and Switzerland. It argues that the evolution of RPL policies and schemes needs to be analysed in relation to educational expansion, which creates pressure on educational policy makers to provide alternative forms of access to qualifications. It furthermore underlines that actors who have profited from the scarcity value of their educational qualifications are likely to oppose alternative forms of access that would devalue their qualifications through educational inflation. The article's argument thus contrasts with those that attribute the slow expansion of RPL to either a lack of political will or epistemological constraints. Linking the growing political economic literature on skill formation with an Archerian perspective on educational change, the article also shows that, despite the statist and collective skill formation systems having some trends in common, the design and implementation of RPL has evolved differently in each." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of vocational education & training" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: