Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJohri, Aditya (Hrsg.)
TitelInternational handbook of engineering education research.
QuelleNew York; London: Imprint: Routledge (2023), xxii, 738 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Diagramme; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-1-003-28748-3
DOI10.4324/9781003287483
SchlagwörterVergleichende Erziehungswissenschaft; Bildungsforschung; Empirische Forschung; Methodologie; Chancengleichheit; Identität; Kompetenzerwerb; Digitale Medien; Neue Technologien; Lehrerausbildung; Informelles Lernen; Kooperatives Lernen; Curriculum; Inklusion; Ingenieurwissenschaft; Ethik; Postkolonialismus; Globalisierung; Berufsfeld; Unternehmer; Studiengang; E-Learning; Handbuch; Leistungsmessung; Theorie
AbstractThis handbook offers a broad overview of contemporary research on engineering education and its practical application. Over the past two decades, the field of engineering education research (EER) has become a vibrant and impactful community with new journals, conferences, and doctoral and research programs established across the globe. The increased interest in this area has helped improve the education and training of the next generation of engineers, as well as supporting growth in the use of technology for teaching and learning, increased attention to broadening participation, diversity and inclusion in the field, and a wide international expansion of the field. Drawing on the work of 100 expert contributors from over 20 countries, this volume covers both emergent and established areas of research within engineering education, giving voice to newcomers to the field as well as perspectives from established experts. Contents include: sociocognitive and affective perspectives on engineering education; technology and online learning in engineering education; cultural and ethical issues including diversity, equity, and inclusion in engineering education; curriculum design, teaching practices, and teacher education at all levels; research methods and assessment in engineering education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: