Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Diemke, Justine; Leisner, Nadine; Trachsel, Alexandra |
---|---|
Titel | Classics at the Hamburg Open Online University. Three Examples of eLearning. |
Quelle | Aus: Feuser, Stefan (Hrsg.); Merten, Stephanie (Hrsg.); Wesselmann, Katharina (Hrsg.): Teaching classics in the digital age. Kiel: Universitätsverlag Kiel (2021) S. 15-24
PDF als Volltext |
Reihe | Think! Historically. 2 |
Beigaben | Literaturangaben; Illustrationen; Online-Ergänzung |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISSN | 2703-0784; 2748-8179 |
ISBN | 978-3-928794-61-9 |
URN | urn:nbn:de:gbv:8:3-2021-00310-9 |
Schlagwörter | Quiz; Fachdidaktik; Geschichte (Histor); Blended Learning; E-Learning; Lernangebot |
Abstract | Justine Diemke; Nadine Leisner and Alexandra Trachsel present three examples of e-Learning from the Hamburg Open Online University (HOOU). Each Classics department has developed multimedia applications and playful learning scenarios like quizzes: the eManual of Ancient History; the online presence Ariadne which provides basic archaeological information about the ancient Mediterranean; and Antike Heute in Hamburg; an online quiz focusing on Greco-Roman mythology. |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern) |
Update | 2024/1 |