Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGartziarena, Mikel; Villabona, Nerea
TitelTeachers' beliefs on multilingualism in the Basque Country.
Basque at the core of multilingual education.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 105 (2022) Art. 102749, 10 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen; Abbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
DOI10.1016/j.system.2022.102749
SchlagwörterBildung; Methode; Lehrer; Lehrerausbildung; Minderheitensprache; Mehrsprachigkeit; Überzeugung; Konzept; Studie; Baskenland
AbstractThe present study analyzes teachers' beliefs by looking at the value teachers give to the languages embodying multilingualism in the south of the Basque Country (Basque, Spanish, English and French). The research has a mixed methods design. On the quantitative side, the sample consists of 1093 in-service, pre-service and university teachers who completed an online questionnaire about multilingualism. On the qualitative side, 20 in-service teachers participated in several focus group discussions. The study revealed that the participants hold strong positive beliefs about a Basque-focused trilingualism. The data confirm protective beliefs toward the minority language, Basque, but also reaffirm the integrative and supportive beliefs of teachers toward multilingualism and the inclusion of other languages, especially English. Although these teachers connect multilingualism with natural, positive and enriching characteristics, our data show that they do not seem to value French. A major implication of the findings is that teachers' beliefs align with the current school of thought supporting up-to-date multilingual approaches in a context where a minority language under revitalization process coexists with a national-state language and a lingua franca.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: