Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Howanitz, Gernot |
---|---|
Titel | Lesen wir Literatur oder lesen wir Comics? Der Comic als hochschuldidaktische Intervention auf dem Weg zu den "multiliteracies". |
Quelle | In: Didaktik slawischer Sprachen, (2023) Sonderausgabe, S. 151-169
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2960-4117 |
Schlagwörter | Comic; Fachdidaktik; Literatur; Sprachenlernen; Slawische Sprache; Lesefertigkeit; Hochschuldidaktik |
Abstract | This article shows how comics can be used in university seminars on literature to strengthen students' competencies in relation to the so-called "multiliteracies". This concept was developed by the New London Group (1996) and proposes a multimodal approach, while at the same time drawing attention to socio-political contexts and inter- or transcultural issues - and has often been reduced to a mere media perspective, especially in the field of literature didactics and comics. By contrast, I aim to take up the original concept of "multiliteracies" and - enhanced by Jens Schröter's theory... |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern) |
Update | 2024/1 |