Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Lettermann, Eva |
---|---|
Titel | "Onkel Franz doch nicht!" Historisches Lernen über die Shoah durch die Auseinandersetzung mit individuellem Täterhandeln. |
Quelle | In: Didactica historica, (2019) 5, S. 43-48
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben; Illustrationen |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2297-7465 |
Schlagwörter | Antisemitismus; Täter; Fachdidaktik; Historisches Lernen; Lehrmodell; Unterrichtsentwurf; Unterrichtspraxis; Fachdidaktik; Geschichte (Histor); Shoah; Antisemitismus; Täter |
Abstract | As a contribution to current Nazi perpetrator research, the article focuses on individual perpetratoractions in the Shoah. The question of how this can be adequately addressed in history lessons is answered by a teaching model that exemplifies how a criminal ideology comes to bear or reaches its limits inthe decisions and actions of various people. At the beginning, guiding research questions and selected perpetrators are briefly introduced. In addition to the concept and goals of the teaching model, the implementation of competence orientation and subjectorientation are outlined. |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern) |
Update | 2023/1 |