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Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCabecinhas, Rosa; Balbé, Alice
TitelQui veut être invisibilisée?
Les femmes comme addendum dans les manuels scolaires d´histoire dans le contexte portugais.
QuelleIn: Didactica historica, (2022) 8, S. 77-84
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Illustrationen
Sprachefranzösisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2297-7465
SchlagwörterGender; Frau; Geschlechterstereotyp; Frau; Portugal; Geschlechterstereotyp; Darstellung; Lehrwerkanalyse; Darstellung; Gender; Portugal
AbstractWomen in current history textbooks in Portuguese education continue to be stereotyped and invisible as historical agents. Many images of women appear to illustrate family life, royalty, art, beauty and consumption. A few 'exceptional' women are presented as being 'the first' in activities considered masculine. These 'addendum women' seem to have been added to include female faces without challenging androcentrism. Regarding feminist struggles, the suffragettes are the only ones to receive some attention, but still with striking silences.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2023/1
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