Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarabantes, Luis; Paran, Amos
Titel"I Preferred to Take Another Activity From the Textbook".
An Activity-Theoretical Study of Learning to Design Language Teaching Materials.
QuelleIn: The modern language journal, 106 (2022) 4, S. 659-674
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Abbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902; 1540-4781
DOI10.1111/modl.12803
SchlagwörterLehrer; Lehrerbildung; Lehrbuch; Lernmaterial; Englisch; Studie; Chile
AbstractUsing activity theory, an offshoot of sociocultural theory, we examined how a group of preservice teachers (PSTs) of English in Chile learnt to design language teaching materials. Data from PSTs, teacher educators, and mentoring teachers shows how the conceptual tool of "teaching English as teaching the textbook" is appropriated by a group of PSTs and how their development of teacher agency is undermined by textbooks during their practicum - as well as showing the influential role of mentoring teachers and teacher educators in the appropriation of this conceptual tool. The study discusses the implications of how textbooks are used for English-as-a-foreign-language teacher education.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: