Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWapman, K. Hunter; Zhang, Sam; Clauset, Aaron; Larremore, Daniel B.
TitelQuantifying hierarchy and dynamics in US faculty hiring and retention.
Gefälligkeitsübersetzung: Quantifizierung von Hierarchie und Dynamik bei der Einstellung und Bindung von US-Fakultäten.
QuelleIn: Nature, 610 (2022) 7930, S. 120-127
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1476-4687
DOI10.1038/s41586-022-05222-x
SchlagwörterForschung; Bindung; Image; Frau; Gleichstellung; Ausländer; Berufung; Elite; Forschung; Frau; Hochschullehrer; Image; Produktivität; Universität; USA; Mitarbeiter; Personalbeschaffung; Arbeitsplatzwechsel; Gleichstellung; Netzwerk; Promotion; Differenz; Ranking; Quote; Ranking; Elite; Personalbeschaffung; Produktivität; Arbeitsplatzwechsel; Universität; Berufung; Hochschullehrer; Promotion; Studienort; Differenz; Geschlechterverteilung; Netzwerk; Quote; Ausländer; Mitarbeiter; USA
Abstract"Faculty hiring and retention determine the composition of the US academic workforce and directly shape educational outcomes, careers, the development and spread of ideas and research priorities. However, hiring and retention are dynamic, reflecting societal and academic priorities, generational turnover and efforts to diversify the professoriate along gender, racial and socioeconomic lines. A comprehensive study of the structure and dynamics of the US professoriate would elucidate the effects of these efforts and the processes that shape scholarship more broadly. Here we analyse the academic employment and doctoral education of tenure-track faculty at all PhD-granting US universities over the decade 2011-2020, quantifying stark inequalities in faculty production, prestige, retention and gender. Our analyses show universal inequalities in which a small minority of universities supply a large majority of faculty across fields, exacerbated by patterns of attrition and reflecting steep hierarchies of prestige. We identify markedly higher attrition rates among faculty trained outside the United States or employed by their doctoral university. Our results indicate that gains in women's representation over this decade result from demographic turnover and earlier changes made to hiring, and are unlikely to lead to long-term gender parity in most fields. These analyses quantify the dynamics of US faculty hiring and retention, and will support efforts to improve the organization, composition and scholarship of the US academic workforce." The study refers to the period 2011-2020. (Author's abstract, IAB-Doku)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Nature" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: