Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDurazzi, Niccolo; Pavolini, Emmanuele; Battaglia, Fabio
TitelThe multi-dimensional politics of education policy in the knowledge economy.
The case of Italy (1996-2008).
Gefälligkeitsübersetzung: Die mehrdimensionale Politik der Bildungspolitik in der wissensbasierten Wirtschaft : Der Fall Italiens (1996-2008).
QuelleIn: Social policy & administration, 57 (2023) 2, S. 144-157
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7643; 0144-5596; 1467-9515
DOI10.1111/spol.12884
SchlagwörterBildung; Bildungschance; Chancengleichheit; Arbeitgeber; Bildung; Bildungspolitik; Chancengleichheit; Gewerkschaft; Italien; Lehrer; Parlament; Partei; Reformpolitik; Bildungssystem; Bildungssystem; Politische Einstellung; Bildungspolitik; Politische Ökonomie; Informationswirtschaft; Transformation; Sekundarstufe II; Sekundarbereich; Lehrer; Parlament; Partei; Politische Einstellung; Politische Ökonomie; Reformpolitik; Transformation; Informationswirtschaft; Gewerkschaft; Arbeitgeber; Italien
Abstract"Despite rhetorical agreement amongst all major political-economic actors around the importance of education policy in the knowledge economy, the reform of education systems remains a complex political endeavour. The article explores the politics of education policy by focussing on its multi-dimensionality. It argues that education systems simultaneously perform three functions: they distribute educational opportunities; they provide skills to the labour market; and they are a source of public sector employment. It is argued that policy change in one dimension is likely to trigger spill-over effects onto the others, giving rise to complex political dynamics at the intersection of the parliamentary and corporatist arenas. It is in this context that centre-left and centre-right parties (try to) pursue distributional goals whilst being pressured by different interest groups. The theoretical argument is explored empirically through a detailed reconstruction of over a decade of intense reform activity in the Italian upper-secondary education system." The study refers to the period 1996-2008. (Author's abstract, IAB-Doku, Published by arrangement with John Wiley & Sons)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social policy & administration" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: