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Autor/inBuchanan, J.
TitelWillingness to be paid: Who trains for tech jobs?
Gefälligkeitsübersetzung: Die Bereitschaft, bezahlt zu werden: Wer bildet für technische Berufe aus?.
QuelleIn: Labour economics, (2022) 79, Art. 102267, 15 S.
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Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0927-5371
DOI10.1016/j.labeco.2022.102267
SchlagwörterKompetenz; Selbsteinschätzung; Berufswahl; Bewertung; Informatik; Student; Tätigkeitsmerkmal; Programmierung; USA; Kompetenz; Selbsteinschätzung; Determinante; Programmierer; Technischer Beruf; Programmierung; Informatik; Determinante; Einkommenserwartung; Qualifizierungsmaßnahme; Tätigkeitsmerkmal; Berufsinteresse; Berufswahl; Informationstechnischer Beruf; Programmierer; Technischer Beruf; Studienwahl; Bewertung; Geschlechtsspezifik; Student; USA
Abstract"Having a larger high-skill workforce increases productivity, so it is useful to understand how workers self-select into high-paying technology (tech) jobs. This study examines how workers decide whether or not to pursue tech, through an experiment in which subjects are offered a short programming job. Despite the persistent gender gap in computer science fields, female subjects in this incentivized experiment are equally confident and willing to program. The most important determinants of the "reservation wage" for workers to do computer programming are whether they enjoy it and their opportunity cost of time. Two treatments were introduced to increase confidence. Randomly assigned extra information about the programming task has no effect. In some circumstances, an encouraging message raises the reservation wage for programming." The study refers to the period 2019-2019. (Author's abstract, IAB-Doku, © 2022 Elsevier)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
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