Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | European Centre for the Development of Vocational Training; Europäische Kommission; European Training Foundation; Internationales Arbeitsamt; OECD; UNESCO |
---|---|
Titel | Work-based learning and the green transition. |
Quelle | Luxembourg: Publications Office of the European Union (2022), 15 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-92-896-3435-9 |
DOI | 10.2801/69991 |
Schlagwörter | Umweltbildung; Auswirkung; Praktikum; Berufsbildungssystem; Qualifikationsanforderung; Klimaschutz; Beschäftigungseffekt; Berufsbildungssystem; Qualifikationsanforderung; Qualifikationsbedarf; On-the-Job-Training; Praktikum; Neuer Beruf; Trainee-Ausbildung; Betriebliche Berufsausbildung; Betriebliche Weiterbildung; Klimaschutz; Auswirkung |
Abstract | "What skills are needed to support the green transition? Can work-based learning help to realise this goal? The leaflet of the interagency working group on work-based learning - composed by the OECD, Cedefop, the ILO, the ETF and UNESCO - addresses these questions, reflecting on the role of work-based learning in tackling the green transition, and on the enabling conditions to unlock its potential. The publication also includes a definition of 'skills for the green transition', agreed by all agencies, members of the working group." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2023/1 |