Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | European Centre for the Development of Vocational Training |
---|---|
Titel | Challenging digital myths. First findings from Cedefop's second European skills and jobs survey. Gefälligkeitsübersetzung: Digitale Mythen in Frage stellen : Erste Ergebnisse aus der zweiten europäischen Erhebung zu Qualifikationen und Arbeitsplätzen des Cedefop. |
Quelle | Luxembourg: Publications Office of the European Union (2022), 25 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Reihe | CEDEFOP policy brief / European Centre for the Development of Vocational Training; Policy Brief. 9173 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-92-896-3431-1 |
DOI | 10.2801/818285 |
Schlagwörter | Informationstechnologische Bildung; Bildungsbeteiligung; Soziale Ungleichheit; Bildungspolitik; Lernen; Computerprogramm; Pandemie; Computerkenntnisse; Automatisierung; Technologische Entwicklung; Beschäftigungseffekt; Mismatch; Berufsbildung; Arbeit; Arbeitsplatz; Qualifikationsanforderung; Telearbeit; Weiterbildung; Internationaler Vergleich; Auswirkung; Zukunft; Europa |
Abstract | "This policy brief presents first findings from Cedefop's second European skills and jobs survey. The ESJS2 surveyed representative samples of EU+ adult workers on job-skill requirements, digitalisation at work, skill mismatches and workplace learning. It provides up-to-date evidence on how digitalisation accelerated in EU labour markets during the coronavirus pandemic. This brief identifies worker groups affected by task automation and digital skill gaps in need of targeted upskilling or reskilling, and makes the case for a human-centred and empowering approach to adopting digital technology." The study refers to the period 2020-2021. (Author's abstract, IAB-Doku).. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2023/1 |