Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDamelang, Andreas; Ruf, Kevin
TitelOnce outside, always outside? The link between overeducation persistence and training systems throughout the employment career.
Gefälligkeitsübersetzung: Einmal draußen, immer draußen? Der Zusammenhang zwischen Überschulung und Ausbildungssystemen während der gesamten beruflichen Laufbahn.
QuelleIn: Social science research, 109 (2023) Art. 102774, 9 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-0317
DOI10.1016/j.ssresearch.2022.102774
SchlagwörterSoziale Reproduktion; Berufsausbildung; Deutschland; Bildungssystem; Standardisierung; Bildungssystem; Ausbildung; Auswirkung; Weiterbildung; Hochschulbildung; Absolvent; Überqualifikation; Ausbildung; Berufsausbildung; Übergang Ausbildung - Beruf; Überqualifikation; Hochschulbildung; Weiterbildung; Auswirkung; Standardisierung; Hochschulabsolvent; Absolvent; NEPS (National Educational Panel Study); Deutschland
Abstract"Overeducation is associated with adverse consequences, such as wage loss and lower job satisfaction. To determine the magnitude of these consequences, it is essential to investigate whether formal overeducation is persistent or temporary. We compare the persistence of overeducation between the less standardized academic training and the highly standardized vocational education training. Using screening theory, we formulate hypotheses that explain the persistence of overeducation. The German National Education Panel Studies provide retrospective biographical data on 4315 employees. To provide an unbiased effect of overeducation persistence, we consider the full employment career and use a dynamic random-effects model. In this model, we apply Mundlak corrections to account for unobserved characteristics between individuals. Moreover, we adjust for the initial condition, as it affects subsequent employment pathways. We use the first job after entering the labor market as the initial condition. Our results show that overeducation in Germany is persistent and not simply a temporary part of the allocation process. The self-sustaining effect of overeducation is stronger for academics than it is for vocationally educated employees." The study refers to the period 1993-2015. (Author's abstract, IAB-Doku, © 2022 Elsevier)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social science research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: