Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Vogel, Jonathan |
---|---|
Institution | National Bureau of Economic Research |
Titel | The Race Between Education, Technology, and Institutions. Gefälligkeitsübersetzung: Der Wettlauf zwischen Bildung, Technologie und Institutionen. |
Quelle | Cambridge, Mass: National Bureau of Economic Research (2022), 37 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | NBER working paper. 30311 |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie; Graue Literatur |
DOI | 10.3386/w30311 |
Schlagwörter | Arbeitskräftebedarf; Monopol; Nachfrage; USA; Auswirkung; Qualifikationsstruktur; Hochschulbildung; Mindestlohn; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Mindestlohn; Monopol; Nachfrage; Arbeitskräfteangebot; Arbeitskräftebedarf; Qualifikationsstruktur; Hochschulbildung; Arbeitspapier; Auswirkung; Regionaler Vergleich; Hochschulabsolvent; USA |
Abstract | "I generalize the canonical model--in which relative supply and demand for worker skills shape the skill premium--incorporating monopsony power, minimum wages, and unemployment. I estimate the extended canonical model using national data and, separately, state-level data. I show that incorporating the minimum wage improves the out-of-sample fit of the traditional canonical model. I document that minimum wages--together with supply and demand--play a central role in shaping the evolution of the U.S. college premium and the differential evolution of state-level college premia. Lending credibility to these conclusions, the state and national estimates are not only qualitatively, but also quantitatively consistent." The study refers to the period 1963-2017. (Author's abstract, IAB-Doku).. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2023/1 |