Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHolcomb, Dana
TitelLeveling the playing field - a conceptual framework for formal faculty mentorship in social work.
QuelleIn: Advances in social work, 21 (2021) 4, S. 1193-1211
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2331-4125
DOI10.18060/25213
SchlagwörterSoziale Ungleichheit; Sozialarbeiter; Soziale Ungleichheit; Hochschule; Prävention; USA; Ausbildung; Mitarbeiter; Unterstützung; Konzeption; Minderheit; Mentoring; Ausbildung; Sozialarbeiter; Hochschule; Soziale Arbeit; Konzeption; Prävention; Unterstützung; Mentoring; Minderheit; Mitarbeiter; USA
AbstractDespite the numerous benefits of formal mentorship for all faculty, it remains underutilized within the academy. Specifically, this lack of critical support leaves historically marginalized groups, particularly women, underrepresented minorities, as well as part-time, intermittent, adjunct, or non-tenure track faculty, to struggle with navigating the challenging climate of higher education. To counter these inherent power differentials, this article asserts that formal mentorship is the responsibility of social work educators. This article presents a conceptual framework that integrates Relational Cultural Theory (RCT), the National Association of Social Work (NASW) Code of Ethics' core values, and the Council on Social Work Education's (CSWE) Educational Policy and Accreditation Standards (EPAS) as a mechanism to support faculty through formal mentorship practices. This article advocates for an amendment to the EPAS to include formal faculty mentorship within accredited programs.
Erfasst vonDeutsches Zentralinstitut für soziale Fragen, Berlin
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Advances in social work" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: