Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPilous, Roland; Leuders, Timo
TitelNovice and expert teachers' content-related pedagogical reasoning.
QuelleIn: RISTAL : Research in Subject-matter Teaching and Learning, 6 (2023) 1, S. 1-15Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2616-7697
DOI10.2478/ristal-2023-0001
SchlagwörterLehrer; Fachwissen; Fachdidaktik
AbstractIn this exploratory study, we seek to contrast the content-related pedagogical reasoning shown by prospective and experienced teachers - i.e., their reasoning for or against the use of subject-matter representations that draw on content knowledge or pedagogical content knowledge. We conducted think-aloud interviews with seven prospective teachers and seven experienced teachers based on a situation of planning to teach with a specific task. The teachers' pedagogical reasoning was analysed by means of content analysis. The data showed that expert teachers engage substantially more in content-related pedagogical reasoning than novices. In particular, expert teachers' reasoning is predominantly based on their knowledge of content and students and on curricular knowledge.
Erfasst vonComenius-Institut, Münster
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "RISTAL : Research in Subject-matter Teaching and Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: