Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPacheco, Edgar
TitelDigital Technologies in the Context of University Transition and Disability: Theoretical and Empirical Advances.
QuelleWellington (2021), 25 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-85965-4
SchlagwörterKommunikation; Adoleszenz; Digitale Medien; Interaktion; Soziale Software; Hochschulbildung; Behinderung; Sehbehinderung; Nutzung; Internet; Neuseeland
AbstractSince transition to higher education emerged as a research topic in the early 1970s, scholarly inquiry has focused on students without impairments and, what is more, little attention has been paid to the role of digital technologies. This article seeks to address this knowledge gap by looking at the university experiences of a group of first-year students with vision impairments from New Zealand, and the way they use digital tools, such as social media and mobile devices, to manage their transition-related challenges. The article summarises the findings from a longitudinal qualitative project which was methodologically informed by action research (AR). The article explores and discusses scholarly inquiry of transition to university and introduces a conceptual framework which includes five overlapping stages, the transition issues faced by the students and the roles played by digital technologies. The article updates and expands the theoretical understanding of transition to higher education and provides empirical evidence for practitioners to support the needs, inclusion, and participation of young people with disabilities in the tertiary setting.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: