Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLee, Curie Little
TitelInclusive Education Policy Discourses in Germany and the United States: A Comparative Approach to Schools and Society.
QuelleKöln: Universitäts- und Stadtbibliothek Köln (2021), 207 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Universität zu Köln, 2021.
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:hbz:38-700890
SchlagwörterBildung; Erziehung; Pädagogik; Vergleichende Forschung; Bildungssystem; Bildungspolitik; Inklusion; Diskursanalyse; Sozialpolitik; Dissertation; Behinderung; Integration; Behinderter; Deutschland; USA
AbstractThis timely volume argues for the necessity of inclusive educational policies to not only engender change within the school environment, but also in leading to inclusive societies more broadly. Challenging the notion that a paradigm shift has taken place in implementing inclusive policies in two democratic, federalist countries (Germany and the United States), this book offers an international comparative approach to assessing the strengths, weaknesses, and legitimations of current national practices. Offering a new perspective on a topic often studied using a single-nation, or intra-state, research design, the book combines theoretical and methodological approaches from the fields of sociology (Michel Foucault) and political science (Vivien Schmidt). In doing so, this book looks to the formations and coordination of policy discourse to explain why and toward what end changes are enacted. Offering a comparative contribution to the discourse around the fundamental inclusion of children with disabilities in schools and societies, this book will be of interest to researchers and students of political science, education policy, international and comparative educational research. It will also be relevant to scholars of special and inclusive education. (Orig.).
Erfasst vonDeutsche Nationalbibliothek, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: