Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPostlbauer, Alexandra; Helm, Christoph; Große, Cornelia S.
TitelEducational inequality and COVID-19: who takes advantage of summer schools and other remedial measures?
A latent mediation model analysis based on representative data from Austrian parents of school-aged children.
QuelleIn: Zeitschrift für Bildungsforschung, 12 (2022) 2, S. 407-436Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2190-6904
DOI10.1007/s35834-022-00356-4
SchlagwörterBildung; Empirische Untersuchung; Einstellung (Psy); Erwartung; Soziale Benachteiligung; Soziale Herkunft; Bildung; Eltern; Erwartung; Österreich; Wahl; Wert; Soziale Herkunft; Datenanalyse; Ungleichheit; Sommerkurs; Hilfe; Förderungsmaßnahme; Pandemie; Eltern; Pandemie; Datenanalyse; Ungleichheit; Wahl; Hilfe; Sommerkurs; Wert; Österreich
AbstractIn spring 2020, the COVID-19 pandemic triggered a global crisis with far-reaching effects, not least on education. Since the beginning of the pandemic, its impact on learning losses and increasing educational inequality has been widely discussed. While empirical evidence of rising educational inequality and learning loss is steadily growing, at the same time little is known about the families who are interested in remedial measures like summer schools to bridge the negative effects of the pandemic and school closures. The present study addresses this lack of research by providing an initial examination of the empirical evidence of mechanisms underlying parental choice of remedial measures. We take a closer look on which parents are particularly attracted by remedial measures by using cross-sectional data from a parent survey (N= 3590 parents) in Austria. The findings, illustrated via a series of latent mediation models, indicate that parents' intention to use remedial measures is predicted by parents' attitudes towards the implementation of remedial measures, parents' assessment of their child's learning engagement and of the quality of distance learning during school closures. Moreover, the intention to use remedial measures is significantly influenced by the family's socioeconomic status. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für Bildungsforschung" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: