Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Hirvela, Alan (Hrsg.); Belcher, Diane Dewhurst (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Argumentative writing in a second language. Perspectives on research and pedagogy. |
Quelle | Ann Arbor: The University of Michigan Press (2021), viii, 269 S.
PDF als Volltext |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-0-472-12947-8 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Urteilsbildung; Digitale Medien; Lehramtsstudent; Schüler; Argumentation; Rhetorik; Zweitsprache; Englisch als Zweitsprache; Schreiben; Schreibkompetenz; Wissenschaftliches Arbeiten; USA |
Abstract | This book is a collection on teaching argumentative writing, offering multiple vantage points drawn from the contributors' own teaching and research experiences. The value of learning how to compose argumentative texts cannot be overstated, and yet, very little attention has been allocated to the equally important topic of how argumentation is or can be taught in the L2 context. Thus, this volume shifts attention to teachers and argumentative writing instruction, especially within increasingly common multimodal and digital literacy settings. While doing so, it provides a comprehensive, wide-ranging view of the L2 argumentative writing landscape within an instructional lens. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2023/1 |