Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSzempruch, Jolanta; Potyrala, Katarzyna
TitelSchool Transformation and Social Change.
1. Auflage.
QuelleGöttingen: V&R unipress (2022), 199 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 15
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-7370-1442-7
DOI10.14220/9783737014427
SchlagwörterBildung; Bildungsziel; Kompetenz; Kultur; Wissen; Zukunftsorientierung; Führung; Gesellschaft; Soziales System; Kommunikation; Soziale Beziehung; Informationsgesellschaft; Bildung; Führung; Gesellschaft; Kommunikation; Lehrer; Modell; Partizipation; Schule; Soziales System; Wissen; Entwicklung; Informationsgesellschaft; Kultur; Kompetenz; Individualisierung; Transformation; Globalisierung; Pandemie; Schule; Schulkultur; Lehrer; Individualisierung; Pandemie; Partizipation; Transformation; Globalisierung; Lernende Organisation; Sozialkapital; Entwicklung; Modell; Informationstechnologie
AbstractWhat are the challenges and needs of society that schools face? This publication focuses on the transformation of the school towards a learning organization in the society. The authors present the model of school transformation, supporting it with the theory of transformational leadership and a description of contemporary school functions in the individual and social dimensions. The main reflection is grounded in the assumption that an institution where the interactions between the present and the image of the future are particularly visible is school-essentially focused on the anticipation of emerging civilization trends and new opportunities. Modern schools are particularly expected to promote functions related to the preparation for active life, involved in creating the world in changing conditions and functions related to the universalization of life patterns while maintaining the identity and subjectivity of groups and individuals. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: