Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Smeyers, Paul (Hrsg.); Depaepe, Marc (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Production, presentation, and acceleration of educational research: Could less be more? 1st ed. 2021. |
Quelle | Singapore: Springer Singapore (2021), vii, 233 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Educational research. 11 |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Zusammenfassung |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-981-16-3016-3; 978-981-16-3017-0; 978-981-16-3018-7; 978-981-16-3019-4 |
DOI | 10.1007/978-981-16-3017-0 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Evaluation; Pädagogische Forschung; Qualitative Forschung; Bildungsgeschichte; Einstellung (Psy); Kommunikation; Verhalten; Belgien; Bildungspolitik; Bildungsstatistik; Frankreich; Großbritannien; Kommunikation; Produktivität; Bildungssystem; Verhalten; Wissenschaftler; Wissenschaftliches Arbeiten; Bildungssystem; Evaluation; USA; Bildungspolitik; Bildungsforschung; Präsentation; Bibliometrie; Textproduktion; Veröffentlichung; Bildungsstatistik; Textproduktion; Visualisieren; Produktivität; Wissenschaftsgeschichte; Wissenschaftliches Arbeiten; Präsentation; Veröffentlichung; Forscher; Wissenschaftler; Bibliometrie; Belgien; Frankreich; Großbritannien; USA |
Abstract | Is educational research chasing the trends one can observe in big sciences, mimicking what happens, some would say successfully, elsewhere in academia? The question in the title of this edited collection took its inspiration from a verse by Goethe: Wer Großes will, muss sich zusammenraffen. In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister. Such confinement or limitation that may show mastery does not characterize at all the present state of the educational research publication scene. Instead, there have never been more of such publications which follow each other with an increasing speed. It may therefore be interesting to delve into the reasons of this development that is characteristic of what is published in this field as in many or almost all fields of scholarly work. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2022/3 |