Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Machado-Casas, Margarita (Hrsg.); Maldonado, Saúl Isaac (Hrsg.); Flores, Belinda Bustos (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Assessment and evaluation in bilingual education. |
Quelle | New York; Bern; Berlin; Brussels; Vienna; Oxford; Warsaw: Peter Lang (2022), xx, 332 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Critical studies of Latinxs in the Americas. 28 |
Beigaben | Illustrationen; Tabellen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis Verlagsangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4331-8702-7; 978-1-4331-8702-5 |
DOI | 10.3726/b18236 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Evaluation; Qualitative Forschung; Unterrichtsbeobachtung; Chancengleichheit; Soziokulturelle Kompetenz; Einstellung (Psy); Familie; Bildungsstandards; Bildungspolitik; Grundschule; Sekundarbereich; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Prüfung; Schülerleistung; Bildungsprogramm; Curriculum; Differenzierung; Bilingualer Unterricht; Bilinguale Erziehung; Bilingualismus; Mathematikunterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Heterogenität; Leistungsmessung; Qualitätssicherung; Umsetzung; Unterstützung; Ethnische Gruppe; Kalifornien; USA |
Abstract | Evaluating bilingual education programs requires assessing students' bilingualism, biliteracy and sociocultural competence. This book documents how dual language programs in the United States implement institutional policies and instructional practices for evaluating program quality and measuring student achievement. Literature consistently identifies seven guiding principles, with associated criteria, for implementing quality dual language programs: (a) program structure, (b) curriculum, (c) instruction, (d) assessment and accountability, (e) staff quality and professional development, (f) family and community, and (g) support and resources. Emphasizing the assessment and accountability strand of quality dual language programs, this book provides policymakers, practitioners, as well as family and community members explicit guidance around assessment and evaluation in bilingual/dual language settings. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2023/1 |